Календарно-тематичне
планування з української мови для 5 класу
на 2013-2014 навчальний
рік 122год., 3,5 год./тиждень
№ п/п
|
Тема уроку
|
Год.
|
Дата
|
Примітка
|
||
І семестр
|
||||||
1
|
Вступ. Значення мови в житті суспільства. Поняття
державної мови. Українська мова — державна мова України.
|
1
|
|
|
||
2
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 1.
Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності
(аудіювання, читання, говоріння, письмо),
їх особливості.
|
1
|
|
|
||
Повторення вивченого в початкових класах
|
||||||
3
|
Частини мови; основні способи їх розпізнавання.
|
1
|
|
|
||
4
|
Іменник. Велика буква і лапки в іменниках. Голосні у
відмінкових закінченнях іменників.
|
1
|
|
|
||
5
|
Прикметник.
Голосні у відмінкових закінченнях
прикметників.
|
1
|
|
|
||
6
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 2. Спілкування як важливий складник культури
людини. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове, монологічне й діалогічне. Мета спілкування
й адресат мовлення; основні правила спілкування (практично).
|
1
|
|
|
||
7
|
Числівник.
|
1
|
|
|
||
8
|
Займенник.
|
1
|
|
|
||
9
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 3. Текст
як продукт мовленнєвої діяльності. Змістова й композиційна єдність,
зв’язність тексту. Тема комунікативна спрямованість, основна думка тексту, мікротема. Структура тексту (вступ, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. Простий план
готового тексту.
|
1
|
|
|
||
10
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 4. Усна й
письмова форми тексту (висловлювання). Усний докладний переказ художнього
тексту розповідного характеру.
|
1
|
|
|
||
11
|
Дієслово.
Голосні у відмінкових закінченнях
дієслів.
|
1
|
|
|
||
12
|
Не з дієcловами.
Правопис -шся, -ться у кінці дієслів.
|
1
|
|
|
||
13
|
Прислівник.
Правопис вивчених прислівників.
Апостроф. Знак м’якшення.
|
1
|
|
|
||
14
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 5. Належність тексту до певного стилю:
розмовного, наукового, художнього, публіцистичного, офіційно-ділового
(загальне ознайомлення). Ознайомлення із розмовним, науковим і художнім
стилями, сферою їх використання.
|
1
|
|
|
||
15
|
Прийменник.
Написання прийменників з іншими частинами мови.
|
1
|
|
|
||
16
|
Сполучник.
Використання прийменників та
сполучників і, та, й, а, але для зв'язку слів у реченні.
|
1
|
|
|
||
17
|
Тематична контрольна робота
№ 1. Тестування. Повторення вивченого
в початкових класах. Текст.
|
1
|
|
|
||
Відомості з синтаксису й пунктуації
|
||||||
18
|
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова, його форми
й речення. Головне й залежне слово в словосполученні.
|
1
|
|
|
||
19
|
Словосполучення лексичні й фразеологічні
(практично). Граматична помилка та її умовне позначення (практично).
|
1
|
|
|
||
20
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 6. Типи мовлення (різновиди текстів):
розповідь, опис, роздум. Особливості побудови розповіді на основі власного
досвіду, опису окремих предметів і тварин, елементарного роздуму.
|
1
|
|
|
||
21
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 7. Усний докладний переказ тексту наукового
стилю.
|
1
|
|
|
||
22
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 8. Ознайомлення з вимогами до мовлення
(змістовність, логічна послідовність, багатство, точність, виразність,
доречність, правильність).
Помилки в змісті й побудові
висловлювання (практично). Аналіз переказу.
|
1
|
|
|
||
23
|
Речення, його граматична основа (підмет і присудок).
|
1
|
|
|
||
24
|
Речення з одним головним членом (загальне
ознайомлення).
|
1
|
|
|
||
25
|
Види речень за метою висловлювання: розповідні,
питальні, спонукальні. (повторення). Окличні речення (повторення).
|
1
|
|
|
||
26
|
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставини.
|
1
|
|
|
||
27
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 9. Жанри мовлення:
оповідання, відгук, замітка, лист, особливості їх побудови.
|
1
|
|
|
||
28
|
Другорядні члени речення. Означення. Способи
вираження означень.
|
1
|
|
|
||
29
|
Другорядні члени речення. Додаток. Способи вираження додатків. Засвоєння складних випадків слововживання.
|
1
|
|
|
||
30
|
Другорядні члени речення. Обставина. Способи вираження обставин.
|
1
|
|
|
||
31
|
Тренувальні вправи на визначення другорядних членів речення.
|
1
|
|
|
||
32
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 10. Відповідь на уроках української мови та
інших предметів (за поданим планом або таблицею) у науковому стилі. Відгук
про висловлювання товариша.
|
1
|
|
|
||
33
|
Тематична контрольна робота
№ 2. Тестування. Словосполучення й речення.
|
1
|
|
|
||
34
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі
сполучниками а, але, і). Кома між
однорідними членами.
|
1
|
|
|
||
35
|
Узагальнювальне слово при однорідних членах
речення. Двокрапка й тире при
узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
|
1
|
|
|
||
36
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
|
||
37
|
Звертання. Роль
звертань у реченні (практично). Розділові знаки при звертанні (повторення).
|
1
|
|
|
||
38
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 11.
Контрольний переказ тексту (підготовча робота).
|
1
|
|
|
||
39
|
Урок мовленнєвого
розвитку № 12.
Контрольний переказ тексту (написання переказу).
|
1
|
|
|
||
40
|
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними
словами (практично). Виділення
вставних слів на письмі комами.
|
1
|
|
|
||
41
|
Тренувальні вправи.
Аналіз контрольного переказу.
|
1
|
|
|
||
42
|
Тематична контрольна робота
№ 3. Тестування. Просте ускладнене речення. Контрольне аудіювання.
|
1
|
|
|
||
43
|
Складні речення із безсполучниковим і сполучниковим
зв'язком. Кома між частинами складного речення, з’єднаними
безсполучнико-вим і сполучниковим зв’язком.
|
1
|
|
|
||
44
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
|
||
Пряма мова.
Діалог
|
||||||
45
|
Пряма мова.
Розділові знаки при прямій мові.
|
1
|
|
|
||
46
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
|
||
47
|
Синонімічність речень із прямою й непрямою мовою.
|
1
|
|
|
||
48
|
Діалог. Тире
при діалозі.
|
1
|
|
|
||
49
|
Тренувальні вправи. Контрольний диктант №1.
|
1
|
|
|
||
50
|
Урок мовленнєвого
розвитку №13. Розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування,
пов’язаної із життєвим досвідом учнів.
|
1
|
|
|
||
Фонетика.
Графіка. Орфоепія. Орфографія
|
||||||
51
|
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні
звуки.
|
1
|
|
|
||
52
|
Приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі; вимова звуків, що
позначаються буквами ґ і г.
|
1
|
|
|
||
53
|
Тренувальні вправи.
Удосконалення вміння правильної вимови голосних і приголосних звуків.
|
1
|
|
|
||
54
|
Урок мовленнєвого
розвитку №14. Лист рідним, друзям. Адреса.
|
1
|
|
|
||
55
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і
букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї
та щ.
|
1
|
|
|
||
56
|
Фонетична транскрипція.
|
1
|
|
|
||
57
|
Склад. Основні
правила переносу.
|
1
|
|
|
||
ІІ семестр
|
||||||
58
|
Урок мовленнєвого
розвитку №15. Письмовий
твір-опис тварини в художньому стилі (підготовча робота).
|
1
|
|
|
||
59
|
Урок мовленнєвого
розвитку №16. Письмовий
твір-опис тварини в художньому стилі ( виконання роботи).
|
1
|
|
|
||
60
|
Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично).
|
1
|
|
|
||
61
|
Тематична контрольна робота
№4. Тестування. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.
|
1
|
|
|
||
62
|
Використання логічного наголосу для виділення у
вимові смислового навантаження. Аналіз твору.
|
1
|
|
|
||
63
|
Вимова
наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и],
[о] у коренях слів. Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.
|
1
|
|
|
||
64
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
|
||
65
|
Позначення на
письмі ненаголошених голосних [е], [и] та (о) перед складом з наголошеним (у)
в коренях слів. Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.
|
1
|
|
|
||
66
|
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.
Орфографічний словник.
|
1
|
|
|
||
67
|
Тренувальні вправи. Фонетичний розбір слова.
|
1
|
|
|
||
68
|
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних
звуків.
|
1
|
|
|
||
69
|
Спрощення в групах приголосних.
|
1
|
|
|
||
70
|
Тренувальні вправи.
Фонетична транскрипція
(повторення).
Вимова префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-.
|
1
|
|
|
||
71
|
Урок мовленнєвого
розвитку №17. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису.
|
1
|
|
|
||
72
|
Урок мовленнєвого
розвитку №18. Письмовий докладний переказ художнього
тексту розповідного характеру з
елементами опису.
|
1
|
|
|
||
73
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних і
приголосних звуків (практично). Чергування [о] —[а], [е] —[і], [е] —[и];
[о],[е] з [і]; [е]—[о] після [ж],[ч], [ш]; [и], [і] після [ж], [ч],[ш], [шч]
та [г], [к], [х] у коренях слів; [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′],
[с′].
|
1
|
|
|
||
74
|
Основні випадки чергування у — в, і — й . Аналіз
переказу.
|
1
|
|
|
||
75
|
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь,
і, є, ю , я. Сполучення ьо, йо.
|
1
|
|
|
||
76
|
Правила вживання
знака м’якшення.
|
1
|
|
|
||
77
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
|
||
78
|
Правила вживання апострофа. Правильна вимова та
написання слів з апострофом.
|
1
|
|
|
||
79
|
Тренувальні вправи.
Навчальне читання мовчки.
|
1
|
|
|
||
80
|
Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких
приголосних та збігу однакових приголосних звуків.
|
1
|
|
|
||
81
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
|
||
82
|
Урок мовленнєвого
розвитку №19. Замітка в газету (із шкільного життя)
інформаційного характеру.
|
1
|
|
|
||
83
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших
мов (слова іншомовного походження): букви и, і; правопис знака м’якшення й апострофа; подвоєння букв у загальних і
власних назвах. Словник іншомовних слів.
|
1
|
|
|
||
84
|
Тренувальні вправи
|
1
|
|
|
||
85
|
Тематична контрольна робота
№5. Тестування. Орфоепія. Орфографія.
|
1
|
|
|
||
Лексикологія
|
||||||
86
|
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні
слова (повторення). Використання
багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення).
|
1
|
|
|
||
87
|
Лексична помилка (практично). Ознайомлення з
тлумачним і перекладним словниками.
|
1
|
|
|
||
88
|
Урок мовленнєвого
розвитку №20. Усний докладний переказ художнього
тексту розповідного характеру з
елементами опису предмета.
|
1
|
|
|
||
89
|
Урок мовленнєвого
розвитку №21. Робота
з книжкою: способи виділення частин змісту в тексті (відступи, підзаголовки
тощо). Зміст книжки, журналу. Словникові статті у словниках різних типів.
Виразне читання вголос художніх,
науково-популярних текстів різних
типів мовлення.
|
1
|
|
|
||
90
|
Загальновживані (нейтральні) і стилістично
забарвлені слова.
|
1
|
|
|
||
91
|
Урок мовленнєвого
розвитку №22. Контрольний переказ тексту (підготовча
робота).
|
1
|
|
|
||
92
|
Урок мовленнєвого
розвитку №23. Контрольний переказ тексту (виконання
роботи).
|
1
|
|
|
||
93
|
Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі
словниками синонімів.
|
1
|
|
|
||
94
|
Групи слів за значенням. Антоніми. Ознайомлення зі
словниками антонімів.
|
1
|
|
|
||
95
|
Групи слів за значенням. Омоніми. Ознайомлення зі
словниками омонімів.
|
1
|
|
|
||
96
|
Використання слів відповідно до їх значення. Аналіз
переказу.
|
\
1
|
|
|
||
97
|
Походження (етимологія) слова. Етимологічний словник
української мови.
|
1
|
|
|
||
98
|
Тематична контрольна робота
№6. Тестування. Лексикологія.
|
1
|
|
|
||
Будова слова.
Орфографія
|
||||||
99
|
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і
закінчення — значущі частини слова
(повторення і поглиблення відомостей).
|
1
|
|
|
||
100
|
Тренувальні вправи.
Контрольне
читання мовчки.
|
1
|
|
|
||
101
|
Спільнокореневі слова й форми слова. Незмінні й
змінні слова.
|
1
|
|
|
||
102
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
|
||
103
|
Вивчені орфограми в значущих частинах слова
(повторення). Написання префіксів з- (зі-, с-).
|
1
|
|
|
||
104
|
Вивчені орфограми в значущих частинах слова
(повторення). Написання префіксів роз-, без.
|
1
|
|
|
||
105
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
|
||
106
|
Урок мовленнєвого розвитку
№24. Усний твір-оповідання про випадок із
життя.
|
1
|
|
|
||
107
|
Урок мовленнєвого
розвитку №25. Письмовий твір-розповідь на основі
власного досвіду в художньому стилі.
|
1
|
|
|
||
108
|
Вимова й написання префіксів пре-, при-, прі-.
|
1
|
|
|
||
109
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
|
||
110
|
Тренувальні вправи.
Контрольний
диктант №2.
|
1
|
|
|
||
111
|
Тематична контрольна робота №7.
Тестування. Будова слова. Орфографія.
|
1
|
|
|
||
Повторення й узагальнення в кінці року
|
||||||
112
|
Синтаксис і пунктуація
|
1
|
|
|
||
113
|
Лексикологія.
|
1
|
|
|
||
114
|
Будова слова й орфографія.
|
1
|
|
|
||
115
|
Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія.
|
1
|
|
|
||
116
|
Лексикологія.
|
1
|
|
|
||
117
|
Тематична контрольна робота
№8. Тестування. Узагальнення вивченого за рік.
|
1
|
|
|
||
118
|
Аналіз контрольної роботи.
|
1
|
|
|
||
119
|
Урок мовленнєвого
розвитку №26. Контрольний твір (підготовча робота).
|
1
|
|
|
||
120
|
Урок мовленнєвого
розвитку №27. Контрольний твір (виконання роботи).
|
1
|
|
|
||
121
|
Урок мовленнєвого
розвитку №28. Аналіз твору.
|
1
|
|
|
||
122
|
Підсумковий урок.
|
1
|
|
|
||
Кількість контрольних
робіт мовленнєвої діяльності:
І семестр
|
Перевірка мовної теми
|
4
|
|
Усний переказ
|
1
|
|
|
Диктант
|
1
|
|
|
Читання мовчки
|
1
|
|
|
Діалог
|
1
|
|
|
ІІ семестр
|
Перевірка мовної теми
|
4
|
|
Письмовий переказ
|
1
|
|
|
Твір
|
1
|
|
|
Диктант
|
1
|
|
|
Аудіювання
|
1
|
|
|
(Виставляються в колонку без дати крім мовної
перевірки)
|
Немає коментарів:
Дописати коментар