Календарне планування

Календарно-тематичне планування з української мови для 5 класу
на 2013-2014 навчальний рік 122год., 3,5 год./тиждень

№ п/п
Тема уроку
Год.
Дата
Примітка

І семестр

1
Вступ. Значення мови в житті суспільства. Поняття державної мови. Українська мова — державна мова України.

1



2
Урок мовленнєвого розвитку № 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо),   їх особливості.

1



Повторення вивченого в початкових класах

3
Частини мови; основні способи їх розпізнавання.
1



4
Іменник. Велика буква і лапки в іменниках. Голосні у відмінкових закінченнях іменників.

1



5
Прикметник.  Голосні у відмінкових закінченнях  прикметників.

1



6
Урок мовленнєвого розвитку № 2.  Спілкування як важливий складник культури людини. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове,   монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування (практично).




1



7
Числівник.
   1



8
Займенник.
   1



9
Урок мовленнєвого розвитку № 3. Текст як продукт мовленнєвої діяльності. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема комунікативна спрямованість,  основна думка тексту,  мікротема. Структура тексту  (вступ, основна частина, кінцівка);  абзац. Ключові слова в тексті. Простий план готового тексту.



   1



10
Урок мовленнєвого розвитку № 4. Усна й письмова форми тексту (висловлювання). Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру.

1



11
Дієслово.  Голосні у відмінкових закінченнях  дієслів.

   1



12
Не з дієcловами.  Правопис -шся, -ться у кінці дієслів.

1



13
Прислівник.  Правопис вивчених прислівників.
Апостроф. Знак м’якшення.

1



14
Урок мовленнєвого розвитку № 5.  Належність тексту до певного стилю: розмовного, наукового, художнього, публіцистичного, офіційно-ділового (загальне ознайомлення). Ознайомлення із розмовним, науковим і художнім стилями, сферою  їх використання.

1



15
Прийменник.  Написання прийменників з іншими частинами мови.

1



16
Сполучник.  Використання  прийменників та сполучників і, та, й, а, але для зв'язку слів у реченні.

1



17
Тематична контрольна робота № 1. Тестування.  Повторення вивченого в початкових класах. Текст.

1



Відомості  з синтаксису й пунктуації

18
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова, його форми й речення. Головне й залежне слово в словосполученні.

1



19
Словосполучення лексичні й фразеологічні (практично). Граматична помилка та її умовне позначення (практично).

1



20
Урок мовленнєвого розвитку № 6.  Типи мовлення (різновиди текстів): розповідь, опис, роздум. Особливості побудови розповіді на основі власного досвіду, опису окремих предметів і тварин, елементарного роздуму.


1



21
Урок мовленнєвого розвитку № 7.   Усний докладний переказ тексту наукового стилю.

1



22
Урок мовленнєвого розвитку № 8.  Ознайомлення з вимогами до мовлення (змістовність, логічна послідовність, багатство, точність, виразність, доречність, правильність).
Помилки в змісті й побудові висловлювання (практично). Аналіз переказу.


1




23
Речення, його граматична основа (підмет і присудок).

1



24
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).

   1         



25
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні. (повторення). Окличні речення (повторення).

1



26
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставини.

1



27
Урок мовленнєвого розвитку № 9. Жанри мовлення: оповідання, відгук, замітка, лист, особливості їх побудови.

1



28
Другорядні члени речення. Означення. Способи вираження означень.

1



29
Другорядні члени речення. Додаток.  Способи вираження додатків.  Засвоєння складних випадків слововживання.

1



30
Другорядні члени речення. Обставина.  Способи вираження обставин.

1



31
Тренувальні вправи на визначення  другорядних членів речення.

1



32
Урок мовленнєвого розвитку № 10.  Відповідь на уроках української мови та інших предметів (за поданим планом або таблицею) у науковому стилі. Відгук про висловлювання товариша.

1



33
Тематична контрольна робота № 2. Тестування. Словосполучення й речення.

1



34
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і).  Кома між однорідними членами.

1



35
Узагальнювальне слово при однорідних членах речення.  Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.

1



36
Тренувальні вправи.
1



37
Звертання. Роль  звертань у реченні (практично). Розділові знаки при звертанні (повторення).

1



38
Урок мовленнєвого розвитку № 11. Контрольний переказ тексту (підготовча робота).

1



39
Урок мовленнєвого розвитку № 12. Контрольний переказ тексту (написання переказу).

1



40
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами  (практично). Виділення вставних слів на письмі комами.

1



41
Тренувальні вправи.  Аналіз контрольного переказу.
1



42
Тематична контрольна робота № 3. Тестування. Просте ускладнене речення. Контрольне аудіювання.

1



43
Складні речення із безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучнико-вим   і  сполучниковим зв’язком.

1



44
Тренувальні вправи.
1



Пряма мова. Діалог

45
Пряма мова.  Розділові знаки при прямій мові.
1



46
Тренувальні вправи.
1



47
Синонімічність речень із прямою й непрямою мовою.

1



48
Діалог.  Тире при діалозі.
1



49
Тренувальні вправи.  Контрольний диктант №1.
1



50
Урок мовленнєвого розвитку №13.  Розігрування   діалогів відповідно  до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів.

1



Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

51
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки.

1



52
Приголосні тверді й м'які,  дзвінкі й глухі; вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г.

1



53
Тренувальні вправи.  Удосконалення вміння правильної вимови голосних і приголосних звуків.

1



54
Урок мовленнєвого розвитку №14.  Лист рідним, друзям. Адреса.

1



55
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї  та щ.

1



56
Фонетична транскрипція.
1



57
Склад.  Основні правила переносу.
1




ІІ семестр

58
Урок мовленнєвого розвитку №15.  Письмовий  твір-опис  тварини  в художньому стилі (підготовча робота).

1



59
Урок мовленнєвого розвитку №16.   Письмовий  твір-опис  тварини  в художньому стилі ( виконання роботи).

1



60
Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів.  Орфоепічна помилка (практично).

1



61
Тематична контрольна робота №4.  Тестування.  Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.

1



62
Використання логічного наголосу для виділення у вимові смислового навантаження. Аналіз твору.

1



63
Вимова  наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] у коренях слів. Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.
1



64
Тренувальні вправи.

1



65
Позначення  на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та (о) перед складом з наголошеним (у) в коренях слів. Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.

1



66
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Орфографічний словник.
1



67
Тренувальні вправи.  Фонетичний розбір слова.

1



68
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків.

1



69
Спрощення в групах приголосних.
1



70
Тренувальні вправи.   Фонетична транскрипція  (повторення).
Вимова префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-.

1



71
Урок мовленнєвого розвитку №17.  Усний докладний переказ художнього  тексту розповідного характеру  з елементами опису.

1



72
Урок мовленнєвого розвитку №18.  Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру  з елементами опису.

1



73
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [о] —[а], [е] —[і], [е] —[и]; [о],[е] з [і]; [е]—[о] після [ж],[ч], [ш]; [и], [і] після [ж], [ч],[ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів; [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′].


1



74
Основні випадки чергування у — в, і — й . Аналіз переказу.

1



75
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю , я. Сполучення ьо, йо.

1



76
Правила вживання  знака м’якшення.
1



77
Тренувальні вправи. 
1



78
Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом.

1



79
Тренувальні вправи.  Навчальне читання мовчки.
1



80
Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних та збігу однакових приголосних звуків.

1



81
Тренувальні вправи.
1



82
Урок мовленнєвого розвитку №19.  Замітка в газету (із шкільного життя) інформаційного характеру.

1



83
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і; правопис  знака м’якшення  й апострофа; подвоєння букв у загальних і власних назвах. Словник іншомовних слів.


1



84
Тренувальні вправи
1



85
Тематична контрольна робота №5.  Тестування.   Орфоепія. Орфографія.

1



Лексикологія

86
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Використання  багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення).

1



87
Лексична помилка (практично). Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками.

1



88
Урок мовленнєвого розвитку №20.   Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру  з елементами опису предмета.

1



89
Урок мовленнєвого розвитку №21. Робота з книжкою: способи виділення частин змісту в тексті (відступи, підзаголовки тощо). Зміст книжки, журналу. Словникові статті у словниках різних типів.
Виразне читання вголос художніх, науково-популярних  текстів різних типів мовлення.



1



90
Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова.

1



91
Урок мовленнєвого розвитку №22.   Контрольний переказ тексту (підготовча робота).

1



92
Урок мовленнєвого розвитку №23.   Контрольний переказ тексту (виконання роботи).

1



93
Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словниками  синонімів.

1



94
Групи слів за значенням. Антоніми. Ознайомлення зі словниками антонімів.

1



95
Групи слів за значенням. Омоніми. Ознайомлення зі словниками омонімів.
1




96
Використання слів відповідно до їх значення. Аналіз переказу.
\
1



97
Походження (етимологія) слова. Етимологічний словник української мови.

1



98
Тематична контрольна робота №6.  Тестування. Лексикологія.

1



Будова слова. Орфографія

99
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення  — значущі частини слова (повторення і поглиблення відомостей).

1



100
Тренувальні вправи.  Контрольне читання мовчки.
1



101
Спільнокореневі слова й форми слова. Незмінні й змінні слова.

1



102
Тренувальні вправи.
1



103
Вивчені орфограми в значущих частинах слова (повторення). Написання префіксів з- (зі-, с-).

1



104
Вивчені орфограми в значущих частинах слова (повторення). Написання префіксів роз-, без.

1



105
Тренувальні вправи.
1



106
Урок мовленнєвого розвитку №24.   Усний твір-оповідання про випадок із життя.

1



107
Урок мовленнєвого розвитку №25.   Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі.

1



108
Вимова й написання префіксів пре-, при-, прі-.
1



109
Тренувальні вправи.
1



110
Тренувальні вправи.  Контрольний диктант №2.
1



111
Тематична контрольна робота №7.  Тестування.   Будова слова. Орфографія.
1



Повторення й узагальнення в кінці року

112
Синтаксис і пунктуація
1



113
Лексикологія.
1



114
Будова слова й орфографія.
1



115
Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія.
1



116
Лексикологія.
1



117
Тематична контрольна робота №8.  Тестування.   Узагальнення вивченого за рік.

1



118
Аналіз контрольної роботи.
1



119
Урок мовленнєвого розвитку №26.   Контрольний твір (підготовча робота).

1



120
Урок мовленнєвого розвитку №27.    Контрольний твір (виконання роботи).

1



121
Урок мовленнєвого розвитку №28.    Аналіз твору.
1



122
Підсумковий урок.

1























Кількість контрольних робіт мовленнєвої діяльності:

І семестр
Перевірка мовної теми
4

Усний переказ
1

Диктант
1

Читання мовчки
1

Діалог
1

ІІ семестр
Перевірка мовної теми
4

Письмовий переказ
1

Твір
1

Диктант
1

Аудіювання
1

(Виставляються в колонку без дати крім мовної перевірки)


Немає коментарів:

Дописати коментар