1
ПЕДРАДА – ЗАХИСТ ІННОВАЦІЙ
Тема педради: Підвищення виховної роботи як можливого
засобу формування духовно-моральних, громадянських та патріотичних рис
особистості учня.
Мета педради: аналізувати
виховну роботу школи; визначити шляхи підвищення якості виховної роботи
навчального закладу; сприяти вихованню в учнів духовно-моральних рис,
громадянських та патріотичних якостей.
Час проведення: 8 січня 2015 року
Форма проведення: педрада – захист інновацій
Підготовка педради
1. Підготувати
доповідь «Підвищення виховної роботи як
можливого засобу формування духовно-моральних та громадських рис особистості»
До 5 січня 2015 р.
Заступник директора з НВР
2. Підготувати
виступ про виховання патріотизму на уроках історії та правознавства у тезах в
електронному та паперовому варіанті. Час виступу 5-6 хвилин.
До 05 січня 2015 р.
Вчитель історії
3. Підготувати
виступи з даного питання у тезах в електронному та паперовому вигляді,
орієнтуючись на виховну роботу в своєму класі. Час виступу до 3-х хвилин.
До 07 січня 2015 р.
Сахно Н.О.,
Антоненко Н.М.,
Розмислова Н.В.
та решта бажаючих
4. Розробити
низку питань дискусійного характеру для проведення педради, забезпечити
засобами наочності.
До 05 січня 2015 р.
Заступник директора з НВР
5. Підготувати
проект рішення педагогічної ради.
До 05 січня
2015 р.
Заступник директора з НВР
Хід педради
Тема педради: Підвищення виховної роботи як можливого засобу формування духовно-моральних, громадянських
та патріотичних рис особистості учня.
Мета педради: аналізувати
виховну роботу школи; визначити шляхи підвищення якості виховної роботи
навчального закладу; сприяти вихованню в учнів духовно-моральних рис,
громадянських та патріотичних якостей.
Час проведення: 8 січня 2015 року
Форма проведення: педрада - захист інновацій
1.
Всі учасники педради сідають за групами.
2.
Виступ ЗДзНВР Акстолевич Т.В. з доповіддю «Виховна робота школи – запорука
формування духовно-моральних, громадянських та патріотичних рис особистості
учня».
3.
Проведення педагогічно-патріотичної розважальної гри «Що? Де? Коли?»
3.1.
Запитання І туру до І команди (середня ланка) :
- Якому давньогрецькому філософу із Афін належать слова «Я знаю те, що нічого
не знаю»? (Сократ)
- Яку квітку назвали на честь колег Спартака? Довідка: Спа́ртак - рік народження точно
невідомий — римський раб, який очолив повстання на
території сучасної Італії. (Гладіолус)
-
Хто ввів класно-урочну систему навчання? (Я.А.Коменський)
- Застосування на уроці опорних схем, малюнків, ілюстрацій, таблиць – це
здійснення принципу… (наочності)
-
Ким є син жінки стосовно батьків її дівера? (онуком)
1.1.
Запитання І туру до ІІ команди (старша ланка):
-
Кому належать слова «Дайте дитині пережити щасливу хвилину – і успіх вам гарантовано»?
(В.О.Сухомлинському)
- Назва картини Решетнікова на педагогічну тематику? (Знову двійка)
-
Що означає слово «креативний»? (творчий)
- Що означає диференціація з точки зору побудови шкільної системи? (розподіл
класів та шкіл)
-
Де стоїть пам’ятник першій учительці? (Харків)
1.1.
Запитання І туру до ІІІ команди (початкова ланка) :
-
Кому належать слова «Якомога більше вимог до вихованця, якомога більше
поваги до нього» (Антону Семеновичу Макаренку)
-
Учитель-новатор із питань диференціації навчання в початкових класах?
(С.Логачевська)
-
Закінчте прислів’я «Грамотний уміє читати і…» (рядки і між рядками)
-
Закінчте прислів’я «Мудрий не все каже, що знає, а дурний…» (не все знає,
що каже)
-
Як звали Коменського? (Ян Амос)
1.2.
Завдання ІІ туру до І команди:
- В.О.Сухомлинський писав: «Дитяча довіра до вчителя – це крапля чистої води
на квітці троянди, треба так зрізати цю квітку, щоб …» (не струсити цю краплю)
(перегляд фільму про Прапор України)
- На основі фільму про прапор. Пауза – 03.40. Запитання: Що означали червоний
та лазуровий кольори на прапорі УСРР?
1.1.
Завдання ІІ туру для ІІ команди:
- К.Ушинський писав: «На жаль, дітей здебільшого карають за те, за що слід
було б…» (карати їхніх батьків або вихователів)
- На основі фільму про прапор. Пауза – 05,17. Запитання: Указ «Про День
Державного прапора України було підписано 23 серпня.» В якому році?
1.2.
Завдання ІІ туру для ІІІ команди:
- Ш.Амонашвілі писав: «Частіше запрошуйте на урок Момуса – бога сміху й
жартів, щоб прогнати з уроку…» (Морфея – бога сну)
- На основі фільму про прапор. Пауза – 00,17. Запитання – На прапорах
Київської Русі переважав червоний колір найбільш зручний для... Для чого?
1.3.
Завдання ІІІ туру «Чорний ящик» для І команди:
Вони відносяться до кам’яного віку.
Вперше були виявлені в Європі. Зроблені від 35 до 18000 років тому
кроманьйонцями. Саме завдяки їм ми знаємо про багатьох великих тварин,які проживали тоді на наших територіях: бізона,
мамонта та інших. Вони стосуються магічних ритуалів, які здійснювалися перед
полюванням, щоб воно було вдалим.
Підказка: За іншою версією з допомогою них люди
фіксували події свого життя.
Відповідь: наскельні
малюнки
1.4.
Завдання ІІІ туру «Чорний ящик» для ІІ команди:
У чорному ящику лежать три “яблука”. Перше яблуко було завезене до Росії у XVI ст.. з Голландії за наказом Петра I, а в Голландію потрапило з Америки. Друге “яблуко”
було завезене з Південної Америки. Перша згадка в Росії датована 1781 роком. У
цей час його вирощували тільки в приватному ботанічному саду Демидова в Москві.
Третє “яблуко” – китайське, батьківщина його – Південно-Східна Азія.
Завдання: назвіть яблука, що лежать у чорному ящику.
Підказка: перше яблуко називали ”земляне” або
“чортове яблуко”. Друге яблуко Французи та італійці називали “яблуком кохання”,
“золотим яблуком”. Третє яблуко так і називається “китайське яблуко”.
Відповідь. 1 яблуко – картопля, “пом де тер” – по-французьки – “земляна
яблуня”.
2 яблуко – помідор, по-італійськи ,помидиоро” – “золоте яблуко”.
3 яблуко – апельсин, pomme de chine (на французькій мові – китайське
яблуко)
1.1.
Завдання ІІІ туру «Чорний ящик» для
ІІІ команди:
У чорному ящику предмет, що по-різному називається
українською і російською мовами, хоч обидва слова походять від одного давнього
кореня. З’явилося це слово в давньоіндійській мові, звучало приблизно як
шаккара і означало “пісок”. Згодом воно потрапило до Персії, потім до Аравії,
звідти до Італії. Потім його було запозичено німцями. Від німців це слово
потрапило до поляків, а вже від поляків запозичили його українці. Що ж у
чорному ящику?
Підказка: це продукт харчування, біла кристалічна речовина.
Відповідь: укр. м. цукор,
рос. м. сахар.
4.
Виступ вчителя історії Єрко К.О.
5. Робота в групах над вирішенням
педагогічно-виховних проблем.
3.1.
Кожна група виконує завдання:
-
Написати перелік заходів, які є ефективними і сприяють вихованню
духовно-моральних, громадянських та патріотичних рис особистості учнів.
-
Записати недоліки діючої системи виховання духовно-моральних, громадянських
та патріотичних рис особистості учнів.
-
Запишіть кілька рекомендацій щодо покращення виховної роботи як засобу
формування духовно-моральних, громадянських та патріотичних рис особистості
учнів.
3.2.
Група поділена на виконавців таких ролей:
-
Автори-новатори – носії передових ідей, спікери групи. Створюють методику по підвищенню
виховної роботи щодо формування духовно-моральних, громадянських та патріотичних
рис особистості учнів.
-
Оптимісти – захисники
ідеї, її пропагандисти. З’ясовують плюси цієї методики, наводять приклади.
-
Песимісти –
консерватори, скептики, противники ідеї. З’ясовують мінуси цієї ідеї та наводять приклади.
-
Реалісти – аналітики – зважають всі «за» і «проти», роблять необхідні висновки. Представляють
роботу.
6.
Виступи вчителя початкових класів, кл. кер. 3 класу Сахно Н.О., вчителя
основ здоров’я, кл. кер. 11 класу Антоненко Н.М., вчителя математики, кл.кер. 7
класу Розмислової Н.В.
«Покликав
один багатій до себе 3-х рабів і дав одному з них 5 талантів, другому – 2
таланти, третьому ж лише один. Через певний час повернулися до свого господаря
раби, і той, що мав 5 талантів, дістав ще 5, той, що 2 , - ще 2, а третій
загубив і той талант, що мав. Нічого не здобув. Покарав його господар вічною
темрявою, сказавши: «Тому хто має, ще додається, а хто нічого не має, той
втратить і те, що мав».
Отже, кожна
людина наділена даром, талантом, має певні задатки, які потрібно розвивати,
удосконалювати, бо без праці таланту немає, і хто не працює над собою, ніколи
нічого не досягне. Не даремно кажуть:
Багато особистостей на світі
Та кожна, безперечно, діамант.
Життя обточить всіх, воно покаже,
Хто варт чого, а хто не варт.
7.
Обговорення основних моментів виступів.
8.
Ухвалення рішення педради.
3
2
ФРАГМЕНТ ПЕДРАДИ:
"Діяльність педагогічного колективу школи
з розвитку громадської активності, самостійності та організаторських
здібностей учнів"
Рольова гра «Розв’яжи проблему»
Увесь колектив поділено на 3 групи (по
5 осіб), яка в цей момент повинна опрацювати відповідні напрямки роботи
педагога:
1.
Розвиток
організаторських здібностей.
2.
Розвиток
самостійності учнів.
3.
Розвиток громадської
активності.
Кожен учасник групи
виконує певну роль:
-
свідок (повідомляє про побачену ситуацію від свого імені);
-
прокурор (звинувачує, засуджує дії підозрюваного);
-
адвокат (захищає інтереси відповідача, аналізує вчинки та
дії іншої особи конфлікту);
-
суддя (виносить вирок, підсумовує вищесказане, дає аналіз
діям учасників обставин);
-
відповідач (виступає з невеликим повідомленням про те, як він
втілює в життя проблему, над якою працює група).
Група № 1
Розвиток організаторських здібностей
учнів
Ситуація: Класний
керівник, у четвер 29 січня, проводячи
виховну годину, повідомила учням 10 класу про те, що 14 лютого їхній клас
проводитиме в школі вечір відпочинку «Магія сердець», тому клас має подумати
над сценарієм заходу та внести свої пропозиції щодо його організації. В
п’ятницю, учні класу, без відому вчителя, домовившись із сторожем, збираються 0 17:30 на репетицію. Про це
дізнається директор школи і робить зауваження класному керівнику. Той, в свою
чергу, приїздить до дітей, забороняє репетицію та з криками про
самоуправство «розгонить» їх, викликавши
на ранок батьків учасників. Проаналізуйте ситуацію.
Група № 2
Розвиток самостійності учнів
Ситуація: Учням для самостійного опрацювання було задано
окремий додатковий матеріал. Один з учнів через кілька днів з’являється до
учителя із проханням допомогти зрозуміти
дану тему, так як та виявилася занадто важкою для нього. Вчитель натомість
відмовляється допомогти школяреві. Наголошуючи, що матеріал був для
самостійного опрацювання, а якщо допоможе йому, то інші учні класу
образяться. Проаналізуйте ситуацію.
Група № 3
Розвиток громадської активності учнів
Ситуація: Учитель разом з учнями долучається до збору
макулатури. Один з учнів під час організаційних моментів виступає проти цієї
справи, стверджуючи, що вихователь порушує його права та принижує його гідність
згідно з Конвенцією ООН про права дитини. Вчитель натомість карає учня,
ставлячи того в куток та називаючи нездарою. Проаналізуйте ситуацію.
3
ПЕДРАДА – КОНСИЛІУМ
Тема педради: Вплив оцінювання на психічний стан учня
Мета педради: проаналізувати вплив оцінювання знань
учнів на їхній психічний стан; проаналізувати результати навчально-виховної
діяльності на основі оцінок навчальних досягнень учнів за І семестр.
Час проведення: 5 січня 2015 року
Форма проведення: педрада-консиліум
Підготовка педради
1. Підготувати
виступ про вплив оцінювання на психічний стан учня. Час виступу 8-10 хвилин.
До 05 січня 2015 р.
Психолог школи
2. Підготувати
виступи з даного питання у тезах в електронному та паперовому вигляді, орієнтуючись
на викладання свого предмета. Час виступу до 3-х хвилин.
До 04 січня 2015 р.
Кохан Л.В.,
Васильєва Н.І,
Ліфрідова М.Г.,
Шраменко Н.Г.
3. Вивчити стан
навчально-виховної діяльності на основі навчальних досягнень учнів за І
семестр.
До 31 грудня 2014 р.
Заступник директора з НВР
4. Розробити
низку питань дискусійного характеру, забезпечити засобами наочності.
До 02 січня 2015 р.
Заступник директора з НВР
5. Підготувати
проект рішення педагогічної ради.
До 02 січня 2015 р.
Заступник директора з НВР
Хід педради
Тема педради: Вплив оцінювання на психічний стан учня
Мета педради: проаналізувати вплив оцінювання знань
учнів на їхній психічний стан; проаналізувати результати навчально-виховної
діяльності на основі оцінок навчальних досягнень учнів за І семестр.
Час проведення: 5 січня 2015 року
Форма проведення: педрада-консиліум
1.
Всі учасники педради сідають за групами (МО), в складі яких вони працюють.
2.
Виступ психолога Скрипник С.В. з доповіддю про
вплив оцінювання на психічний стан учня. Перегляд презентації «Вплив оцінювання
на психічний стан учня».
3. Робота в групах (сформована на основі перегляду фільму «Оцінки в школі – тавро чи орієнтир?»
3. Робота в групах (сформована на основі перегляду фільму «Оцінки в школі – тавро чи орієнтир?»
-
Чи перебуваєте ви в стані стресу, коли
доводиться оцінювати роботу учнів в кінці уроку?
-
Як ви ставитеся до такої системи? Чи
складно було б ввести таку систему оцінювання в школах України? Чи потрібно це?
-
Чи реально оцінити такою системою
роботу учнів класу в кінці уроку? Який вид роботи доцільно було б оцінювати
так?
-
Як вам така система оцінювання як у
Данії? Чи доцільно не оцінювати роботу учнів до 13 років? Які можливі наслідки
такої системи?
-
Чи стикалися ви з проблемою оцінювання
роботи учнів, які працюють у групах? Як ви оцінюєте роботу учнів, які працюють
у групах?
-
Чи є проблемою те, що невстигаючих
учнів перестали залишати на наступний рік? Обгрунтуйте власну думку.
-
Чи згодні ви з цим твердженням про те,
що така система оцінювання краще аргументує навчальну діяльність учнів та
залишає навчальну діяльність учня та не залишає сумнівів у вірності оцінювання
роботи?
-
Так краще ставити оцінки чи ні?
-
Чи згодні ви з думкою професора
педагогіки Філіпа Меріє?
-
Чи згодні ви з думкою Андреса
Шлайгнера?
(Дискусія за запланованими питаннями).
-
А як ви оцінюєте роботу учнів на своїх
уроках? (виступи
вчителів)
4.
Виступ вчителя початкових класів Шраменко Н.Г., вчителя світової літератури
та російської мови Ліфрідової М.Г., вчителя математики Васильєвої Н.І., вчителя
математики Кохан Л.В.
5.
Обговорення основних моментів виступів.
6.
Ухвалення рішення педради.
Дякую!
ВідповістиВидалити